fbpx

Czym jest zdrowy styl życia?

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) definiuje zdrowie jako stan pełnego fizycznego, psychicznego i społecznego dobrostanu, a nie tylko brak choroby. Właściwa definicja zdrowego trybu życia to kroki, działania i strategie, które należy zastosować, aby osiągnąć optymalne zdrowie.

Nieodłączną częścią zdrowego stylu życia, niepodważalnie jest dieta. Oto kilka wskazówek jak sprawić by była ona zdrowsza.

1. Jedz różnorodne potrawy

Dla dobrego zdrowia potrzebujemy ponad 40 różnych składników odżywczych — witamin i minerałów. Niestety żadna pojedyncza żywność nie jest w stanie dostarczyć ich wszystkich. Nie chodzi o pojedynczy posiłek, chodzi o zrównoważony wybór jedzenia w dłuższej perspektywie.

2. Opieraj swoją dietę na dużej ilości pokarmów bogatych w węglowodany

Około połowa kalorii w naszej diecie powinna pochodzić z pokarmów bogatych w węglowodany, takich jak zboża, ryż, makaron, ziemniaki i chleb. Dobrym pomysłem jest włączenie przynajmniej jednego z nich do każdego posiłku. Produkty pełnoziarniste zwiększą spożycie błonnika i są lepszym wyborem niż produkty pszenne.

3. Zastąp tłuszcze nasycone tłuszczami nienasyconymi

Tłuszcze są ważne dla dobrego zdrowia i prawidłowego funkcjonowania organizmu. Jednak zbyt duża jego ilość może negatywnie wpłynąć na naszą wagę i zdrowie układu sercowo-naczyniowego. Powinniśmy ograniczyć spożycie tłuszczów ogółem i nasyconych (często pochodzących z żywności pochodzenia zwierzęcego) i całkowicie unikać tłuszczów trans.

4. Jedz 5 porcji owoców i warzyw w ciągu dnia

Owoce i warzywa należą do najważniejszych produktów spożywczych dostarczających nam wystarczającej ilości witamin, minerałów i błonnika. Powinniśmy starać się jeść co najmniej 5 porcji dziennie.

5. Jedz regularnie, kontroluj wielkość porcji

Spożywanie różnorodnych potraw, regularnie i w odpowiednich ilościach, to najlepsza forma zdrowej diety. Tutaj z pomocą może przyjść catering dietetyczny. Ta opcja jest świetnym rozwiązaniem dla osób, które nie mają czasu, ale i dla tych którzy nie mają głowy do bilansowanie swojej diety. Catering dietetyczny rozwiązuje ten problem. Pomijanie posiłków, zwłaszcza śniadania, może prowadzić do niekontrolowanego głodu, często skutkującego bezradnym przejadaniem się.

Czym jest dieta pudełkowa?

Dieta pudełkowa opiera się na wcześniejszym planowaniu i przygotowywaniu posiłków, żeby w ciągu dnia nie martwić się o jedzenie. Niezależnie od tego, czy próbujesz schudnąć, czy po prostu chcesz zdrowiej się odżywiać, planowanie posiłków jest łatwym krokiem, który pomoże Ci osiągnąć swoje cele. Planowanie posiłków z wyprzedzeniem ma wiele zalet, które mogą nie tylko zrzucić zbędne kilogramy, ale także poprawić stan zdrowia.

Zalety diety pudełkowej

  • Uczysz się kontrolowania porcji

Planowanie własnych posiłków pozwoli Ci zobaczyć, ile faktycznie jesz. Dieta pudełkowa to idealny sposób na zwizualizowanie faktycznych ilości jedzenia jakie zjadasz w ciągu dnia. Zapobiega to również przejadaniu się w restauracjach, które zwykle serwują znacznie większą porcję, niż faktycznie powinieneś spożywać.

  • Zwracasz większą uwagę na zdrowe jedzenie

Kiedy jesteś głodny, a poziom cukru we krwi spada, jesteś bardziej skłonny do jedzenia wszystkiego, co możesz najszybciej przygotować. Dlatego niektórzy z nas zadowalają się najbliższym fast-foodem. Planowanie posiłków eliminuje ten problem. Wcześniejsze przygotowanie posiłków zapobiegnie konieczności przygotowania czegoś na szybko, co najczęściej nie jest najzdrowszym wyborem.

  • Bardzo duża oszczędność czasu

Zamiast stać przed lodówką i zastanawiać się, co ugotować, dzień wcześniej możesz przygotować zdrowe posiłek na cały dzień. Gotowanie kilku posiłków naraz pochłania zdecydowanie mniej czasu niż każdego osobno. Dla wyjątkowo zabieganych najlepszym rozwiązaniem będzie catering dietetyczny. W tym przypadku nie musisz martwić się ani o czas, ani o mikro- i makroskładniki diety.

  • Nie marnujesz żywności

Jeśli chodzi o planowanie posiłków, idziesz do sklepu spożywczego z planem (listą zakupów) i wiesz, jak zamierzasz wykorzystać wszystkie produkty. Kiedy wcześniej zaplanujesz, co chcesz ugotować w Twoim koszyku, na pewno nie wylądują produkty, których nie wykorzystasz. Zapobiegasz w ten sposób marnowaniu żywności i oszczędzasz swoje pieniądze.

Catering dietetyczny – co to jest catering dietetyczny?

Catering dietetyczny to gotowe posiłki, codziennie dostarczane do domu lub miejsca pracy przez firmę posiadającą tego typu oferty. Dania gotowe pakowane są w pojemniki i dostarczane codziennie pod wskazany adres. Co najwyżej trzeba je podgrzać, ale większość nawet nie wymaga takiego wysiłku. Tygodniowe menu skomponowane jest w taki sposób, aby codziennie dostarczane były do ​​nas różne dania, ale wszystkie przygotowane zgodnie z zasadami zdrowego, zbilansowanego żywienia i dostosowane do naszych indywidualnych potrzeb.

Jak wygląda składanie zamówienia?

Zamówienie całodniowego cateringu dietetycznego jest bardzo proste. Najpierw wybieramy firmę cateringową. Pierwszym sposobem określenia naszych preferencji jest wypełnienie formularza dostępnego na stronie firmy cateringowej (większość firm ma taki formularz). W formularzu wybieramy interesujące nas opcje żywieniowe – czyli czy ma to być dieta odchudzająca czy prozdrowotna oraz jakiego rodzaju żywności nie możemy (lub nie chcemy) jeść.

Zalety cateringu dietetycznego

  • Catering dietetyczny to świetny pomysł dla osób zapracowanych, które nie mają czasu na przygotowywanie zbilansowanych posiłków, a także dla tych, którzy nie potrafią gotować, ale chcą jeść zdrowo i smacznie.
  • Dania w cateringu dietetycznym komponowane są w taki sposób, aby dostarczały wszystkich niezbędnych składników odżywczych, a ilość kalorii była dostosowana do indywidualnych potrzeb klienta.
  • Catering dietetyczny składa się zazwyczaj z posiłków lekkostrawnych, zdrowych i przygotowanych z pełnowartościowych produktów. Oprócz posiłków mogą pojawić się również koktajle na bazie owoców lub warzyw, które dostarczają nie tylko cennych witamin, ale także błonnika niezbędnego do prawidłowego metabolizmu.
  • Dodatkowym atutem cateringu dietetycznego jest to, że możemy zamówić go w dowolnej wersji dostosowanej do naszych potrzeb i upodobań: wegetariańskiej z rybą lub bez, bezglutenowej, dla diabetyków, antycellulitowej czy bez laktozy. Posiłki będą wtedy odpowiednio skomponowane, a jednocześnie nie będziemy musieli martwić się, czy dostarczą niezbędnej dziennej dawki składników odżywczych.